پيشوای سفر برفراز جزیره کولایپ، تایلند

جمعه 17 آذر 1396
6:03
بست گشت

تایلند مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است. این کشور دارای جاذبه‌های توریستی فراوان از جمله جزایر زیبا است. یکی از این مقاصد، جزیره کولایپ (Ko Lipe) است. در این جزیره انواع غذاها، سرگرمی‌ها و مکان‌های دیدنی وجود دارد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری جزیره کولایپ بیشتر آشنا شویم.
کولایپ (Ko Lipe) در جنوب تایلند واقع شده است. محلی‌های مهربان هر‌روز برایتان غذای دریایی لذیذی می‌آورند. در اینجا جزایرِ زیبا و آب‌های گرم مناظر زیبایی را به وجود آورده است. همچنین این جزایر ارزان هستند. در سال‌های اخیر این جزیره توسعه یافته و آن حالت خواب‌آلود قبل را ندارد. با این حال نسبت به شهر‌های سنتی تایلند توسعه‌ی کمتری یافته است. علاوه بر این شما در این شهر نزدیک به پارک دریایی و ملی هستید؛ پارکی که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است. در این پارک می‌توانید از شنا کردن لذت ببرید.
شما می‌توانید خانه های ییلاقی ارزان را با کرایه‌ی ۶۸۰بات برای هر شب، پیدا کنید. برای اتاقی بهتر و دارای تهویه‌ی هوا، باید تا شبی ۱,۰۰۰ بات هزینه کنید. هزینه‌ی هتل‌های بزرگ ۱,۳۵۰ بات برای هر شب است.
در کولایپ، به جز روزهای آغازین و پایانیِ تعطیلات سال نو، غذا بسیار ارزان است. تنها با ۳۵ بات می‌توانید غذا تهیه کنید. برای ماهی ۱۰۰ بات و دیگر غذاها بین ۶۰ تا ۸۵ بات پرداخت کنید.
از آنجا که جزیره کوچک است، هیچ‌گونه وسایل حمل و نقل در آن وجود ندارد. شما می ‌توانید در سرتاسر جزیره قدم بزنید. همچنین قایق­‌هایی برای آمدن از آن­‌ سوی رودخانه به سمت جزیره وجود دارند که هزینه­‌ی آن­ها ۱۲۰۰ بات است.
از سفر در تعطیلات و فصول پر‌گردشگر خودداری کنید. قیمت‌ها در نزدیکی سال نو و کریسمس سه برابر می‌شوند.
مدت زمان بیشتری در این شهر بمانید. در‌صورتی که مدت اقامت شما بین ۳ تا ۵ روز باشد‌‌، مکان های زیادی در این شهر به شما تخفیف می‌دهند. اقامت بیشتر،لذت بیشتر!
آنلاین رزرو کنید. با رزرو آنلاین هزینه‌ی کمتری نسبت به پرداخت حضوری خواهید پرداخت.
یک سفر کوتاه یک روزه و حتی چند روزه به دور جزیره بسیار جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. شرکت‌های زیادی وجود دارند که انواع سفر‌ها را ارائه می‌دهند. اکثر آن‌ها سفری جذاب را به همراه شنا، گردش در سواحل، قایقرانی در طلوع دل‌انگیز خورشید و انواع غذ‌ا‌ها و نوشیدنی‌ها ارائه می‌دهند.
این جزیره‌ی زیبای بهشتی بهترین مکان برای پیاده‌روی است. ترکیب مناظر زیبای دریا و جنگل بسیار زیبا است و همچنین انواع گیاهان و حیوانات نیز در این منطقه دیده می‌شود.
نوشیدنی تهیه کنید
در چنین مکانی، دراز کشیدن برروی بانونج‌ها و لذت بردن از مناظر زیبا بسیار وسوسه‌انگیز است و اکثر مردم این را تجربه می کنند. همچنین می‌توانید از مغازه‌های جنگلی جک و کارما نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنید.
سواحل اینجا بسیار زیبا و دیدنی است. شن‌های کنار دریا شبیه به هیچ‌کجا نیست. طلوع خورشید به خصوص در اواسط بهار و اوایل تابستان بسیار زیبا است. ساحل پاتایا از همه معروف‌تر است. اگرچه سواحل دیگری چون سواحل طلوع آفتاب، غروب آفتاب و کارما نیز وجود دارد. سواحل طلوع آفتاب، رایگان است.
قایق‌سواری به این جزیره سرگرمی بسیار خوبی است. د‌ر‌حالیکه در قایق نشسته و نوشیدنی خود را می‌نوشید، از مناظر زیبای آن نیز لذت خواهید برد. همچنین امکان پیاده‌روی نیز وجود دارد. هزینه‌ی هر دور قایق سواری حدود ۵۵۰ بات است.
از آنجایی که در این جزیره «باید» شنا کنید، از لوازم و تجهیزات کافی برای کشف دنیای زیر دریا استفاده کنید. آب این سواحل آرام، تمیز و کم‌عمق است. همچنین تپه‌های دریایی زیبایی نیز وجود دارد. انواع مغازه‌های غواصی در این سواحل وجود دارد. «۸ مایل راک» و «یونگ هوا» از بهترین انواع تجهیزات غواصی هستند.
چندین مکان مختلف برای ماساژ در جزیره وجود دارد. در مرکز جزیره یکی از شعب مدرسه‌ی ماساژ وات پو قرار دارد. در این‌جا ماساژ از دیگر مناطق تایلند ارزان‌تر است. معمولا هزینه‌ی ماساژ حدود ۳۰۰ بات است.
مجتمع گردشگری لایپ دوره‌ای بی‌نظیر را برای آموزش چاپ کلاقه‌ای در نظر‌گرفته است. چاپ کلاقه‌ای نوعی طراحی روی پارچه است که با استفاده از واکس و تکنیکی خاص برای خشک کردن، طرح‌هایی راروی پارچه طراحی می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که تاریخچه‌ی این نوع نقاشی به قرن ۴ و کشور مصر می‌رسد. شرکت این دوره می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.
مغازه‌های خوشمزه‌ی زیادی در سراسر جزیره وجود دارد. آن‌ها انواع صبحانه‌های خوشمزه و شام‌های لذیذ را ارائه می‌دهند. همچنین انواع نوشیدنی‌ها با ارزان‌ترین قیمت سرو می‌‌شود که در بعضی شب‌ها این سرو نوشیدنی با پخش فیلم همراه است.
در مرکز جزیره معبد کوچک بودایی‌ها واقع است. این معبد بر‌روی تپه‌ای میان جنگل‌ در جاد‌ه‌ی ساحل طلوع آفتاب قرار دارد. این معبد کو چک است و با معابد دیگر در تایلند متفاوت است. تعداد کمی راهب به همراه سگ و گربه‌های فراوان در این‌جا زندگی می‌کنند. یک صندوق خیریه نیز وجود دارد که درآمد آن صرف نگهداری از معبد و حیوانات آن می‌شود.
بعضی مغازه‌های غواصی این قایق‌ها را نیز اجاره می‌دهند. هوشیارانه این ورزش را انجام دهید و قبل از شروع قایق‌سواری از افراد محلی در خصوص آن سوال کنید. بسیاری از مجتمع‌های گردشگری نیز این قایق‌ها را اجاره می‌دهند. شما می‌توانید در عرض ۳ ساعت دور جزیره را پارو بزنید و یا در کمتر از یک ساعت به کوادانگ برسید.
اگر مشتاق ماهیگیری هستید، می‌توانید سفر‌های ماهیگیری را در کولایپ ترتیب دهید. در پارک ملی تاراتائو ماهیگیری ممنوع است. پس در ابتدا از یافتن مکان مناسب برای ماهیگیری اطمینان حاصل کنید. در نزدیکی کولایپ دریایی عمیق و مخصوص ماهیگیری وجود دارد.
چه دریانوردی با تجربه باشید چه تازه‌کار، دریا مناسب برای نیاز شما است. می‌توانید برای دوره‌های کشتیرانی ثبت‌نام کنید و یا به سادگی سفری دریایی به دور جزیره داشته باشید. راه‌های زیادی برای استفاده از آب وجود دارد.
از‌آنجا‌ که کولایپ به جزایر زیادی از دو طرف نزدیک است، مکان مناسبی برای اولین و یا آخرین مقصد است. می‌توانید با استفاده از قایق به جزایر پاک بارا، پوکت، کو‌فی‌فی و حتی کشور مالزی بروید. گذرگاه‌ها و قایق‌های بسیاری برای رسیدن به این مکان‌ها وجود دارد. همچنین تورهای تاراتوپ سفرهای دریایی هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد که در طول مسیر حتی برای غواصی و شنا توقف می‌کنند.
تور چین پاییز
برچسب ها: تور ,
[ بازدید : 201 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بست گشت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]