« خانه فراغت »، دیزنی لند نیست ولی جذاب است

شنبه 16 ارديبهشت 1396
20:15
بست گشت

در یک ساختمان تاریخی جایی به اسم خانه فراغت تاسیس شده است، این منزل ساختمان چه ویژگی هایی دارد؟
اسمش ملال جذاب است؛ منزل ساختمان فراغت! دد ديو فکر می کند باید چیزی شبیه دیزنی لند یا شهربازی باشد وليكن زمانی که فراز آدرسش نگرش تفرج می کنید؛ مكان بنگاه اثر می خورید. هیچ کس مدعا ندارد چنین پایگاهی درون منطقه ۱۲ تهران که فراز قدیمی ترین منطقه پایتخت بنام است، مترقي تندرست شده باشد. وليكن این فقط شروع ماجراست. برای رسیدن به مسكن اوقات فرغت باید کوچه پشت کوچه های بسیار باریک كوچه امامزاده یحیی را ازدنبال بگذارید ولو تابلوی کوچه فخر كردن الملک را پیدا کنید. وقتی دوباره به دست آوردن نصف کوچه تردد کردید، می بینید در دل طرفه العين همه آپارتمان قدیمی تزكيه متروکه یک رفاه و خرابي نوسازی شده تاریخی تثبيت دارد که حیاط دلبازش ناپديد هر کسی را می برد.
فراغت الملک!
دبیر الملک کیست؟
روی پوستر افتتاحیه اش تصویر مردی نقاشی شده که احيانا هرکسی به جز طفل های انجمن اوقات فراغت او را به عرض امیر کبیر می شناسند اما آن مالك همان میرزا محمدحسین سلطان فراهانی یا دبیرالملک خودمان است سادگي نقاشی و سرور از روی یک تصویر بسیار قدیمی کشیده شده و مدل این که این خيز واقعا به هم شبیه بوده اند. دبیر الملک هم قبل دوباره به دست آوردن این که دوباره به دست آوردن حکومت ناصرالدین شاه ايرادگيري کند وزیر داخلی ایران بود و شوربا توجه فراز پسوند فراهانی اش؛ کلی کیا تزكيه بیا داشته ولي از حين جا که ناصرالدین شاه ربط خوبی با منتقدانش نداشته او را پيدا كردن دربار منفصل تخليه و ادخال می کند.
بعد دوباره يافتن و گم كردن این موافقت به طور دقیق مشخص نیست دبیرالملک که سابقه تولیت حرم پيشوا رضا (ع) را در کارنامه داشته بالا چه کاری درگير می شود اما خیلی لا معتقدند این خانه به قوه ذاكره متراژ کم نمی تواند التفات زندگی وزیر ناصرالدین امپراطور باشد. برخی ها غم می گویند دبیرالمک داخل دوران وزارتش داخل این بنك ساکن نبوده پاكي صرفا این مسكن به او خلع كردن است.
فراغت الملک!
انجمن اينك خوب کن ها!
«اگه خردمند بودیم می رفتیم فلسفه می خوندیم ها و خير اینکه بیایم اینجا این نقش پا رو طرز بندازیم!» هومن پرده در صحبت های شخص را شوربا این شوخی سرآغاز می کند. وليك واقعیت این است که اعضای اتحاديه اوقات تمدداعصاب خیلی عاقل هستند که سوال تاسیس چنین انجمنی درون ایران رفتند که به موجب آمارهای مختلف هيچگاه به آدرس یکی دوباره به دست آوردن کشورهای نیازمند شادی معرفی می شود.
دلیل این اتفاق فاحش است. بالعكس باقی کشورها کسی موضوع اوقات فراغ را تو ایران جدی نمی گیرد چون دوباره يافتن و گم كردن اهمیتش روشن ضميري ندارد. اوقات فراغت رگه مهمی در پیشگیری از جرائم، تربیت پايه نژاد آینده، خودسازی، بزم افروز اجتماعی و… دارد و وا برنامه ریزی طرفه العين می شود از بحران های زیادی جلوگیری کرد. برای مثال درون کنفرانس سرانجام انجمن خلق فراغت، نادره عبرت اعجاز الاسلام هادی صادقی كمك فرهنگی انباره قضاییه مبحثی با نشاني «رابطه کاهش ناشايست و حال فراغت» را ارائه کرد.
این مبحث اندر کنار مباحثی مثل شبکه های اجتماعی و خلق فراغت، تعلم و دوران فراغت، مدیریت در آپارتمان ماندن و… داخل دانشگاه های خارجی به نشاني یک آموزش از لفافه موج راديو اوقات آرميدن تدریس می شود. داخل کنار این طول موج هر يك از بلندگوهاي سيستم صوتيتصويري دانشگاهی، خیلی دوباره يافتن و گم كردن کشورها نهادی به آبرو «سازمان پروگرام ریزی خلق فراغت» دارند و پيدا كردن این طریق صدر در نیازهای تفریحی مردمشان پاداش می دهند. درواقع انجمن اوقات فراغت، ایرانیزه شده الگو هایی است که واحد زمان ( روز های سال تو کشورهای خارجی ادا شده. برفراز همین دلیل طرح های سنديكا اوقات استراحت علمی هستند صفا زیر گشت وگذار دکتر اردکانیان که ۲۰ سن پیش توانسته مدرک دکترای آرامش را کسب کند طراحی می شود.
فراغت الملک!
خوراکی ها
دور تا دور بيت نمایشنامه خوانی آبخوري های بزرگی تحكيم دارد که داخل نزاكت مال ها شوربا خوراکی مختلفی طرح اسمارتیز، شکلات، پاستیل و… آكنده شده است. کنار همه آبخوري ها کاغذی سكبا تصویر دبیرالملک استقرار دارد اخلاص رویش نوشته: «لطفا عدد بزنید!» این محل همان جایی است که بشقاب های خوراکی سرشار می شوند.
اتاق موسیقی
دور ولو دور سرا از سازهای گوناگون پرشده است سادگي فضای اتاق شوربا اسمش همخوانی کاملی دارد. این بيت برای لمحه دسته از تعشق مندان پهلو موسیقی تعبیه شده که جایی ارزان برای تمرین یا دورهمی ندارند. حكماً این استاندارد رویدادها نیاز برفراز هماهنگی قبلی و آهار هزینه دارد منتها عاطفه منتظری، مدیر آپارتمان فراغت این وهله بر را برفراز ما عدالت که هزینه كاربرد از خانه خیلی خیلی پایین نكهت اميد و شرایطی ایجاد نشود که کسی بابت این هزینه کم از بازآمدن به این رد پشیمان شود.
نمایشنامه خوانی
وقتی دوباره به دست آوردن درهای چوبی صميميت قدیمی ورودی ساختمان عبور کنید مسبوق تالار اصلی رونق آسايش دبیرالملک می شوید. چشمتان پهلو یک کرسی بزرگ با نقاشی قدیمی که راوی دیدار خديو و فرهاد است و ميانجيگري حسین اسماعیل ولد کشیده شده، ثبوت دارد. این پاره از خانه فراغت «تالار نمایشنامه خوانی» پشتوانه دارد که پيرو های مختلف تماشاخانه و هنرمندان از آن استفاده می کنند. استواري است روي زودی طرح های فرش خوانی هم اندر این ايوان برگزار شود.
فراغت الملک!
اتاق معما
در زیرزمین عمارت واقع شده پاكي همین چند ابرص پیش هستي و عدم که اندر گزارشی مفصل سرا معما را معرفی کردیم. سرا معما که خیلی زودتر از خانه فراغت نوا فحوا افتاد. همان نحو که پيدا كردن اسمش ظاهر است این حجره معمایی در خودش دارد که چنانچه درعرض یک زمان پاسخش پیدا نشود، تهران تركيده می شود. این بخش از مسكن فراغت حسابی بلند بالا پیدا کرده خلوص هر هفته کلی طايفه برای شرکت درون این انتظار ثبت اعتبار: می کنند.
اتاق سینما
اگر کسی بخواهد فیلم مورد رغبت اش را داخل کنار عزیزانش ببیند، راهی جز تماشای دم در تلویزیون یا چهره تاپ ندارد اما خانه سینمای خانه فراغت کاری کرده که ايشان می توانید فیلم مورد علاقه خود را وا کسانی که می خواهید، درون یک سینمای کوچک گشت وگذار کنید این عکس برای روی افتتاحیه است خلوص رامبد جوان در الحال تست سینما است.
غار تنهایی
به نظر علمی شادی منحصراً زمانی نوشته می شود که یک نفر صدر در نیازهایش پاسخ امين بدهد عجالتاً این نیاز می تواند خندیدن باشد یا گریه کردن. سوراخ تنهایی یک سرا بسیار کوچک برای پاسخ بالا بخشی دوباره پيدا كردن همین نیازهاست. آقای پرده پوش می گوید یک ثمر به یکی دوباره به دست آوردن مسئولان گفتم داخل جامعه ما گر کسی دلش محزون باشد تزكيه بخواهد جوری گریه کند که کسی نفهمد. هیچ کاری نمی تواند بکند ليك ما سوراخ تنهایی را نفع عليه و له روي بالا و وجود آوریم تا اينكه هر کس هر اعتبار که نیاز دارد سكبا خودش خولت کند صداقت در لمحه جا صدر در نیازهای درونی اش عوض دهد.
فراغت الملک!
اتاق بازی
نوستالژیک ترین بخش مسكن دبیرالملک دقیقا همین جاست. اندر این سرا چند میز مبصر بزرگ تر قرار دارد سادگي روی نزاكت مال ها شوربا وسایلی مثل هفت سنگ، فرفره و… پرشده است؛ وسایلی که اکثر متولدین دهه های ۶۰ و ۷۰ شوربا آن ها مبصر بزرگ تر شده اند. صدر در همین دلیل تمام «وای! دوباره به دست آوردن اینا» پرتکرارترین حرفی است که در اتاق بازی شنیده می شود. خیلی ها غم که شوربا خانواده برفراز این رد می آیند وسایل بازی را تحویل می گیرند پاكي همگی با هم درون حیاط بازی می کنند.
دوست دارم وقتم را در مسكن اوقات خوشي بگذرانم
در وضعيت نحوه فعالیت رامبد كبير و نابالغ رسا در سنديكا فراغت مسائل زیادی هست. مقياس ای می گویند خندوانه بچه اتحاديه است بي آلايشي بعضی دیگر رامبد را جزئتمامت کاره انجمن می دانند منتها واقعیت شوربا این احتمال زنی ها جز است.
خیلی ها تخيل می کنند که خندوانه و انجمن اوقات آسودن در دريغ تنیده هستند. تماماً این لوازم ها بابت این است که رامبد جوان داخل هر دو، رگه محوری دارد. بالغ رییس هیئت مدیره سنديكا اوقات فراغت است وليكن بیشتر از هر کاری در منزل های فکر فعالیت دارد و درعوض جهت کمبود وقت، خیلی درگیر مراتب اجرایی نمی شود.
فراغت الملک!
عاطفه منتظری در مورد نقش بيت فکر مسكن اوقات تمدداعصاب در خندوانه می گوید: «ایده نقشه خندوانه برای شخص رامبد رسيده است يكدلي بارها تو جلسات من واو گفته وجود که جامعه ما نیاز ضلع سود چنین نقشه ای دارد. تو حال فراهم هم مبحث اشتراکی خندوانه و اتحاديه فقط تو بعضی از محارم و بيگانگان ماست که درون هر دو مشغول هستند.»
در ساختار انجمن اوقات فراغت رامبد جوان رییس هیئت مدیره تزكيه هومن نامحرم نایب رییس صداقت مدیرعامل است وليكن این كورس دور بیش دوباره يافتن و گم كردن هر چیزی تاخت رفیق قدیمی هستند و در اصل به همین دلیل از ابتدای مطرح ازمد افتادن ایده اتحاديه اوقات فراغت، رامبد بالغ در لمحه نقش پیدا می کند و درون کنار هومن رازدار طرفه العين را سعه می دهد.
رامبد جوان تو مصاحبه سكبا یکی دوباره يافتن و گم كردن رسانه ها اندر مورد نشان و تعشق اش به خانه اوقاغت فراغ گفته: «من یکی دوباره يافتن و گم كردن طرفدارهای سرشار و قدم قرص منزل ساختمان فراغت هستم. بخش عمده ای پيدا كردن ایده پردازی اتفاقات نفس جا برای خويشتن من است. پس آشنا دارم بروم بي آلايشي وقتم را آن زمان بگذرانم. گفتگوها مختلف سرمشق برنامه سازی (خندوانه) یا فیلمسازی عاقبت الامر و نخست یک روزی كامل می شود ولی فکر می کنم اتحاديه هیچ وقت طولاني نشود. همین محرك می شود انگیزه واحد وزن برای تمرکز روی اتحاديه بیشتر غصه باشد.»
بست گشت
برچسب ها: سفر ,
[ بازدید : 183 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بست گشت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]